Waarom speelt Nederland nu (11/11/11) met een uitshirt?

Vandaag speelt Nederland tegen Zwitserland, maar Zwitserland speelt in het thuisshirt van Zwitserland, en Nederland in het uitshirt van Nederland terwijl Nederland thuis speelt. Aangezien het uitshirt van Zwitserland wit is, en het thuisshirt van Nederland oranje, vind ik dit nogal vreemd. Weet iemand het antwoord?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
1K

Antwoorden (2)

soms heeft dat temaken met dat Oranje eigenlijk uit moest maar dat kon dan door een of andere reden niet en dan moeten ze thuis maar dan moet nederland wel in een uit shirt.
maar ik weet niet of dat met deze wedstrijd ook zo was/

Toegevoegd na 7 uur:
dat hou ik niet bij maar nog ff een reden
waarschijnlijk lijken oranje en rood te veel op elkaar dat ze nederland in een uitshirt hebben gezet.

dat is toch ook hun uittenue en het rode een thuistenue? Bovendien speelt Nederland thuis en niet in Zwitserland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jawel want oranje en rood lijkt dan te veel op elkaar.
snap je
Bovenstaande is mogelijk maar in dit geval niet van toepassing. Het is simpelweg commercie. In 2008 speelde Nederland thuis tegen Australie. En ze speelden in het blauw terwijl Australie in het Geel groen speelde. Vaak is het om een nieuw uit tenue te presenteren. Wat dus commercieel gezien interessant is.