Kan het handig zijn om als stijf rechts benige aan de linkerkant van het veld te spelen? bv links back

Ik heb al zo vaak geprobeert om aan de trainer uit te leggen dat ik rechts wil spelen maar dat lijken ze maar niet te snappen, nu krijg ik commentaar van mijn medespelers dat ik niet met links speel, maar ook dat lijken de trainers niet in te zien, zo raak ik alle plezier in het spelletje kwijt en begin toch wel aan stoppen te denken, normaal speelde ik rechts mid maar omdat iemand gestopt is moet ik nu in de achterhoede.

Slecht gaat het niet want ik kan wel mijn lichaam gebruiken en durf sterke tackels te maken maar de opbouw lukt maar niet goed

thx alvast

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
5.1K

Antwoorden (3)

Mijn ervaring is dat het ook heel prettig uit kan pakken als rechtsbenige aan de linker kant te spelen.
Qua schot kan je met je wreef een natuurlijker schot op doel geven. Echter is de bal slechter af te schermen en met corners nemen komt de bal met de minder goeie kromming aan. Als spits vind ik het wel prettiger. Back qua verdediging wel maar qua opbouw niet.
12 jaar geleden
Ja, daar is zo vaak discussie over. Ja het kan wel, maar dat zag je vorig jaar ook bij Ajax dat een linkspoot op rechts (of andersom) gewoon telkens naar binnenkomt en dan benut je het veld niet optimaal, en een ander punt is dat de speler eerst moet kappen voordat hij de bal voor kan geven en dat vertraagt het spel. Dus ik zou het niet doen, maar het kan handig zijn (al zou ik niet weten hoe:P). Tenzij er natuurlijk geen andere linksbenige spelers zijn. Dan heeft de coach waarschijnlijk weinig keus. Maarja, ik vind het zelf ook niet leuk om linksback te staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja kan zeker baat hebben je kunt naar binnen komen