Wat is de maatschappelijke meerwaarde van voetbal als je halce stad gesloopt wordt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Halve stad he
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overdrijf je niet een beetje?

Antwoorden (4)

Die is er wel, maar je ziet het slecht. Door een klein groepje mensen wordt het voor de rest van de maatschappij verstiert. Niet een reden om geen voetbal meer te spelen. Wel een reden om de herrieschoppers keihard aan te pakken. Pluk ze kaal zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meerwaarde is dat er veel mensen plezier aan beleven. Maar ik vind het de verkeerde kant op slaan, want dat plezier heeft tegenwoordig wel een enorm hoge prijs waar iedereen aan meebetaalt. Bij een beetje risicowedstrijd worden honderden agenten ingezet en reken maar dat ze die tijd compenseren en dus niet voor jou en mij beschikbaar zijn als er wordt ingebroken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zou er sterk voor zijn als de knvb een financiële bijdrage levert aan de politie inzet. Nu betalen Henk en Ingrid mee aan de miljoenen verdienende voetballers en dat is onredelijk. Zeker in deze tijden waarin iedereen het heeft over 'bezuinigen'. Als er morgen voor een schaatswedstrijd 600 agenten worden ingezet, spreekt heel Nederland er schande van. Bij voetbal is het normaal en 'hoort het erbij'.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goh, en wie denk je dat dan opdraait voor de extra kosten die het KNVB maakt?
paulus811
12 jaar geleden
Bij de supporters. En dat lijkt me eerlijker dan dat de rekening wordt neergelegd bij mensen die totaal niets met voetbal (te maken) hebben. Het gaat niet om de inzet van 2 of 3 agenten, maar soms zijn hele korpsen van honderden agenten in touw. Het is toch niet fair om de burgers op te laten draaien voor de handhaving van een voetbalspelletje?
Dat een stad wordt gesloopt heeft niks met het voetbal opzich te maken. Het zijn een stelletje randdebielen die het voor de rest verpest. Verder heeft het veel maatschappelijke waarde, het "verbroederd" en ( wanneer oranje speelt ) verbind het mensen met elkaar.
Verder zou ik zeggen; niet altijd alles hoeft een maatschappelijke meerwaarde te hebben, sommige dingen zijn 'gewoon' leuk om te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na het geven van mijn antwoord zie ik dat die toch wel erg overeen komt met jouw antwoord. Ik had de jouwe helaas nog niet gelezen,maar wel tof om te zien dat we er precies hetzelfde over denken. Dikke + dus !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je! Jij ook! ;) +
De meerderheid van de mensen genieten van het voetbal en maken geen problemen. Je hebt helaas een groep randdebielen die alles aangrijpen om zich te misdragen, zo ook het voetbal. De grootste meerwaarde die voetbal heeft zijn bv WK of EK wedstrijden. Tijdens die wedstrijden zie je dat we allemaal als een grote familie met elkaar omgaan, autochtonen en allochtonen feesten samen en dragen dezelfde kleuren,Ajax en Feyenoord supporters die hand in hand een biertje drinken. Dat zijn de dagen dat de mensen met elkaar omgaan zoals het altijd zou moeten gaan. Voetbal verbroederd en daarnaast heb je dus een groep debielen die onder het mom van clubliefhebbers, diezelfde club ten schande maakt.