Waarom willen veel teams niet promoveren naar de Jupiler league?

Fc Oss(?) is dit jaar de enigste nieuwkomer in de jupiler league omdat veel teams niet willen promoveren, maar waarom dan niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook omdat fc oss de kampioen is geworden in de topklasse, terwijl ze het jaar ervoor waren gedegradeerd en ze voldeden qua stadion al aan de eisen

Het beste antwoord

Het stadion moet aan de voorwaarden voldoen .
En er moet een volwaardig eredivisie elftal komen .
En er moeten goeie sponsors erbij komen .
Er moet zoveel extra geld in worden gepompt om in de eredivisie te blijven .
En goeie sponsors zijn op dit ogenblik schaars .
En het lukt maar weinig clubs om in de eredivisie te blijven
die uit de jupiler league komen .
Her eerste jaar gaat nog wel maar het tweede jaar wordt moeilijk voor hun .
En dan lopen het toeschouwers aantal ook terug .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

ze moeten aan zoveel voorwaarden voldoen,dat kunnen ze niet halen en waarmaken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat de knvb bepaalde verplichtingen stelt. Het wordt voor veel clubs veel te duur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor de meeste teams betekent dit dat zij het stadion moeten verbouwen, en de meeste clubs hebben hier geen geld voor.
Ook komen ze dan in het 'betaald voetbal', waardoor ze haar spelers verplicht een loon moet gaan betalen.
De meeste amateurclubs kunnen dit allemaal niet financieren..

Ook speelt het sportieve aspect mee, dat voor de meeste teams het weinig zin heeft om een jaar lang alles te verliezen, veel geld erin te steken, en een jaar erna weer te degraderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de meeste krijgen in de topklasse meer geld en alle eisen die eraan vast zitte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naast allebovenstaande antwoorden willen clubs ook dat ze niet op vrijdagavond voetballen. Die willen dat dit op een zaterdag of op een zondag gebeurt. Terwijl er helaas voor hun afspraken zijn gemaakt dat de meeste duels op een vrijdagavond gebeurt.

En de meeste spelers willen op amateuristisch niveau blijven voetballen. Vrijdag avond = uitgaan avond.

Naast dat moeten de spelers ook hun
baan opzeggen
veel meer dagen gaan trainen.

Dus moet het van 2 kanten komen. En dat gaat dus helaas nu niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kost veel geld, nieuwe spelers en trainers willen waarschijnlijk meer verdienen. Dan nog het stadion.
Alles wordt dan duurder en dat kunnen sommige teams niet aan. Waardoor ze niet naar de Jupiler League willen promoveren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat een amateur-streekderby zoals Quick Boys-Katwijk of IJsselmeervogels-Spakenburg meer toeschouwers trekt dan FC Oss-Veendam. En in het amateurvoetbal wordt wel betaald, al jarenlang.