Welke Engelse club speelt zijn thuiswedstrijden op Wembley?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
25.3K

Antwoorden (3)

Het stadion is niet van een club, het is voor het nationale engelse team, en voor andere belangrijke wedstrijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een enkele Engelse voetbalclub die haar thuiswedstrijden op Wembley speelt. Slechts twee keer per jaar is er een team dat in naam "thuisspeelt" op Wembley, dat is tijdens de finale van de FA-cup of in de wedstrijd om de FA Community Shield (de wedstrijd tussen de landskampioen en de winnaar van de FA-cup).

Het stadion is de thuisbasis van de Three Lions, het engelse nationale team.
Engeland speelt al haar thuiswedstrijden op Wembley.
(Daarnaast is het stadion ook eigendom van de FA las ik ergens).

Verder is er nog een ander groot stadion in Londen: Het Olympische stadion, dat speciaal gebouwd is voor de Olympische spelen.
Hiervoor waren twee teams in de race om het stadion na afloop als thuisbasis te krijgen.

West Ham United & Tottenham Hotspur waren beiden in de race voor het stadion.
Medio februari is bekend geworden dat West Ham United de nieuwe "bewoner" wordt van dat stadion.

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/02/11/gevecht-om-olympisch-stadion-londen-in-voordeel-west-ham-beslecht/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Arsenalllllll