een scheidsrechter geeft geel zegt daarna ik trek deze terug en geeft rood mag dat

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
4.3K

Antwoorden (3)

Nee, maar hij kan wel geel geven en dan nog een keer geel geven. Terugtrekken mag dus niet, alleen als hij de foute kaart pakt OF in zijn oortje hoort dat het duidelijk rood is ;).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou een scheidsrechter een beslissing niet meteen mogen herzien? Dit kan gebeuren na overleg en kan een intrekking zijn of een verzwaring (rood).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is nu je antwoord?Je zegt "nee",maar daarna zeg je dat het wel mag als hij de foute kaart krijgt of in zijn oortje hoort dat jet een rode kaart moest zijn.Dus het mag wel?Maar wat jij zei dat hij 2x geel mag geven voor dezelfde overtreding is niet juist...dit mag niet.
Heey leuke vraag :),

een scheidsrechter mag op het moment beslissen welke kaart hij wilt geven als hij eerst geel pakt en die laat zien maar op het zelfde moment intrekt en rood trekt omdat hij na dacht terwijl hij hem trok mag dit, dit is wel een ander verhaal als hij geel geeft en een minuutje later het spel weer stopzet en de speler toch nog rood geeft, dit kan niet, wel kan het als het een ernstige overtreding was een schorsing worden overwogen alsnog na aanleiding van camera beelden.

MysteryGuitarman.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De scheidsrechter mag, zolang hij het spel niet heeft hervat, de gele kaart vervangen door rood omdat hij zich heeft vergist.
De scheidsrechter mag na het geven van een gele kaart, wanneer daartoe aanleiding is, een tweede gele kaart trekken = dus rood (bijv. na de gegeven kaart doorzeuren bij de scheidsrechter).
De scheidsrechter mag na het geven van een gele kaart ook alsnog een rode kaart geven wanneer de speler bij voorbeeld de scheidsrechter grof uitscheldt.