ik ben spits en zit in de C en scoor zo 2 keer per wedstrijd soms meer maar ik heb weinig overzicht en techniek hoe kan ik dat leren

ik schiet een bal er makkelijk in maar ik wil nog beter worden wie hebben er een paar goede spitsentips

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

- oefen op 'de goede plaats' door iemand voorzetjes te laten geven en dan te kijken waar de bal komt.
- zorg voor een betere balbehandeling en een snellere aanname want dan heb je langer de tijd om overzicht te bewaren.
- voor de techniek moet je de volgende dingen doen:
bal afkappen met de buitenkant voet.
bal afkappen met de binnenkant voet.
man passeren, passeerbewegingen.
dribbelen en drijven.
bal stoppen met binnenkant voet.
bal stoppen met buitenkant voet.
bal stoppen met bovenbeen.
bal stoppen met de borst.
bal passen over 10, 20 , en 30 meter.
bal passen over 10, 20 , en 30 meter met de wreeftrap.
schieten met de wreeftrap.
koptechniek
hooghouden
VOORAL passeerbewegingen zoals de schaar, akka, rond de wereld, varianten daarop.
Dit train je door een bal te pakken en gewoon wat te doen. Hier gaat je techniek beter van worden en je krijgt ook een nieuw trucje voor in de wedstrijd ;).
- proberen te dribbelen zonder naar de bal te kijken. Je kunt dan heel het veld zien en je hebt goed overzicht. Naarmate je dat langer doet kun je steeds minder naar de bal kijken terwijl je dribbelt en de bal bij je voeten ligt.

en vooral, oefen, oefen en oefenen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi, hartstikke bedankt ik hoop dat het gaat lukken!
en anders vraag ik nog wel eens iets!