Wat zou er kunnen bereikt worden in het voetbal indien het aanvallende team in een cirkel rond de bal ging staan en zo naar doel toe ging?

Stel dat één speler van een team de bal aan de voet op doel van de tegenspeler toe dribbelt en de andere spelers eromheen in een cirkel gingen meelopen, zodat geen enkele speler van de tegenpartij bij de bal kon, en ze zo als één front op het doel van de tegenstander af gingen? Wat zou de tegenpartij zoal kunnen ondernemen om dat front te stoppen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
1.5K

Antwoorden (4)

Schouder duw
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De spelregels van de KNVB zeggen hier het volgende over:

De bal afschermen is toegestaan. Een speler die zichzelf tussen een tegenstander
en de bal plaatst begaat geen overtreding zolang de bal binnen speelbereik is en
de speler de tegenstander niet met zijn armen of lichaam afhoudt. Als de bal binnen
speelbereik is, mag de speler op correcte wijze door zijn tegenstander worden aangevallen.

Wanneer ik dus als tegenstander door de cirkel heen wil breken, wordt ik waarschijnlijk door de spelers die de cirkel vormen tegengehouden met arm of lichaam. Hoogstwaarschijnlijk zal de scheidsrechter dus fluiten om mij een vrije trap toe te kennen, daar ik wordt belet om bij de bal te geraken.

Al vraag ik me af of het zover zal komen, want de regel is ook dat er moet worden gefloten bij "onsportief spel"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan net als die spelers van de cirkel een linie vormen en ook als front functioneren, dus een chinese muur op het veld.

Toegevoegd na 3 minuten:
En anders met hulp van je team erin springen, of erin kruipen aangezien ze van onder toch niet tegen je hoofd aan mogen schoppen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou niet slim zijn als iemand toch erin weet te komen en de bal naar een medespeler voor hem speelt staat hij 1 op 1 met de keeper want de rest is in de cirkel