Waarom spelen ze na de eerste helft altijd de andere kant op bij voetbal?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
9.4K

Antwoorden (8)

dat is wel zo eerlijk. anders staat het ene team bijvoorbeeld de hele tijd met z'n gezicht in de zon.

Toegevoegd na 15 seconden:
*met de zon in het gezicht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er wind staat heb je wind voor of tegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een gelijk voor/nadeel ivm zon en wind.
Geldt ook voor andere bal/puk spelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weersomstandigheden waaronder zon en wind.

Maar ook zitten de vakken van de harde kern van de thuisclub vaak achter de goal. Ook dit doen ze afwisselen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal zo ooit eens ontstaan zijn vroeger.
Men wilde beide teams optimaal laten profiteren,van de weersomstandigheden.
Dat is nu nog steeds het eerlijkst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Herhalende antwoorden. :') Lekker makkelijk.

Dit is inderdaad om de eerlijkheid te verhogen maar dan kan aan alles en nog wat liggen, ik noem wat op:
-Zon
-Wind
(origineel begin :P)
-Kwaliteit van het gras waardoor er voordelen kunnen ontstaan voor de andere ploeg.
-De fans, je ziet wel eens dat de tegenpartij achter de keeper staat.
-Als er vals gespeeld wordt door de ene kant te benadelen en de andere kant voordelen te geven.(Dat kan erg verschillen, zulke hooligans heb je) Dit kan niet meer doordat het concept van kop of munt wordt toegepast.
-bijgeloof(niet heel belangrijk)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie de bovenstaande antwoorden, maar daar wil ik er nog één aan toevoegen.

Bij sommige clubs loopt de grasmat niet geheel waterpas. Een voorbeeld hiervan is Newcastle United. Bij de toss proberen ze het altijd voor elkaar te krijgen dat ze de tweede helft de helling mee hebben (niet dat dat echt een helling is, je ziet het niet met het blote oog, maar toch schijnt het ze voordeel te geven).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grasmat
publiek
weeromstandigheden