Wel land levert relatief gezien (afhankelijk van aantal inwoners) de meeste profvoetballers aan buitenlandse ploegen.

Ik doel dan eigenlijk op de europese topclubs.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
1.5K

Antwoorden (4)

Ik denk Afrika of Engeland?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nederland is in mijn ogen de nummer 1 als je ook de aantal inwoners erbij haalt. Denk aan real madrid aantal jaren geleden of milan vroeger
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nederland saat zeer hoognin de lijst met voetballers die in het buitenland spelen. In spanje in frankrijk zijn er ook aardig wat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is Brazilie, vooral in landen als Italie en Portugal zijn zij sterk vertegenwoordigd. Ooik Frankrijk geldt als een oipleidingsland voor voetballers. In Nederland zijn dan weer veel Belgen actief.