Als een team mag ingooien, maar een teamgenoot komt toevallig langs en trapt de bal naar voren, bedient een medespeler die scoort. Wat nu?

Is er een voordeelregel die een scheidsrechter in di geval mag toepassen?

13 jaar geleden
in: Voetbal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar gaat dit over?
corzijlstra
13 jaar geleden
Kijk maar onder Categorieen. Voetbal dus.

Antwoorden (3)

Nu niets.

Als er een ingooi moet plaatsvinden, mag de bal niet met de voet het spel ingebracht worden.
De scheidsrechter zal direct fluiten als een teamgenoot de bal met de voet meeneemt als er nog niet ingegooid is.
(kans is zelfs groot dat de medespeler dan een gele kaart krijgt wegens opzettelijk de bal wegschoppen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dan mag de tegenpartij de ingooi doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, die kans is ook heel groot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En als het om handbal gaat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met handbal mag je bij mijn weten de bal nooit met de voeten raken (tenzij je keeper bent, die mag alle ledematen gebruiken om een score te voorkomen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De tegen partij mag de ingooi alleen doet als er foutief wordt ingegooid. Dus niet als een andere speler de bal het veld in schopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Zoekertje: Welk deel is dan niet beantwoord? De voordeelregel? Uiteraard kan die niet gebruikt worden. De tegenpartij zou behoorlijk benadeeld worden als de andere partij ipv een ingooi opeens met een intrap komt
De bal is idd buiten het spel geweest, dus moet reglementair weer worden ingebracht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De scheids moet dat bestraffen met geel , wegens opzettelijk spelbederf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
corzijlstra
13 jaar geleden
Zie mijn reactie boven