Hoe kan ik harder schieten met binnenkant voet?

Richting/effect gaat prima, maar vaak is de keeper er al bij omdat het niet hard genoeg is

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
1.5K

Het beste antwoord

Het volgende vond ik voor jou op www.trainerssite.nl
Stap 1: Laat de speler een beetje links achter de bal staan (dus niet recht achter de bal!)
Stap 2: Bij de aanloop begint hij met kleine stapjes
Stap 3: De laatse stap voordat hij schiet is een grote stap.
Stap 4: Zijn standbeen langs de bal zetten, met de punt van de schoen gericht op doel.
Stap 5: Voordat hij de grote stap(stap 3) maakt gaat zijn linkerarm omhoog en op het moment van raken moet hij zijn linkerarm voor zijn lichaam(borst) hebben
Stap 6: De bal moet met de wreef geschoten worden. De punt van de schoen niet gericht naar beneden maar een beetje naar rechts (groter raakvlak). De bal moet in het hart geraakt worden.
Stap 7: Nadat de bal geraakt is moet de speler doorlopen (2 meter) zodat zijn lichaam over de bal komt. Hij loopt eigenlijk dwars door de bal heen. Hij mag dus niet stoppen als hij de bal geraakt heeft. Je schiet met je hele lichaam en niet alleen met je benen.

Als je tijd genoeg hebt kun je ook een videocamera gebruiken.
Bij stap 1 ga je achter hem staan zodat hij kan terug zien hoe hij achter de bal staat(recht of schuin)
Zet de camera bij stap 4 op de grond op de zelfde hoogte als de bal en aan de linkerzijde dan kun je ook de speler laten zien waar zijn standbeen staat. (b.v. zijn standbeen staat te ver van de bal af, zijn standbeen staat achter/voor de bal.
Door achter het doel te staan kun je stap 5,6 en 7 laten zien.
Belangrijk is dat je begint met een bal die stil ligt. Als hij alle 7 stappen onder de knie heeft rol je de bal naar hem toe. Als laatste laat je de bal van hem af rollen.
Natuurlijk moet je dit zowel rechts als links uitvoeren.
Suc6 met het toepassen van deze methode
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is inderdaad schieten met de wreef, maar de vraag is harder schieten met de binnenkant. Het verschil is dat je binnenkant zuiverder kan passen/schieten, om harder met je binnenkant te schieten moet je de bal goed nawijzen met je voet, veel oefenen hierop. Succes!