wat zijn de gevolgen van een rode kaart (rechtstreeks) bij zaalvoetbal en is hierbij een verschil met twee keer geel?

bij een rode kaart krijgt de speler 5 strafminuten. maar mag als er gescoord wordt (een andere speler) weer in het veld? is bij geel wel zo. of verschilt dit met rechtstreeks rood of twee keer geel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
3.1K

Antwoorden (1)

"Als aan een speler reeds een gele kaart is getoond en deze speler begaat daarna wederom een
overtreding, waarvoor een gele kaart moet worden getoond, dan moet de speler definitief van het
speelveld worden gezonden. De scheidsrechter moet in dat geval deze speler eerst de gele en
vervolgens onmiddellijk de rode kaart tonen. Het maakt duidelijk dat deze speler tengevolge van een 2e
gele kaart van het speelveld worden gezonden en niet tengevolge van een overtreding die onmiddellijk
met een speelveldverwijdering zou moeten worden bestraft. Zijn team mag na twee minuten na de
veldverwijdering weer worden aangevuld."

Uiteraard mag die speler zelf niet meer aan het spel meedoen.

Er is ook nog een rode kaart vorm waarbij de speler niet meer vervangen mag worden, dit is als de speler in kwestie de scheidsrechter onheus bejegend.

http://downloadcentrum.knvb.nl/sportlink/knvb/document/spelregelboek%20top-eredivisie%20futsal%20aug-2008def.pdf?service=lucene%2FProcessIncrementHitCount&DocumentData%2FDocumentId=284&dataPath=DocumentData%2FData&checksum=-840686188
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij had het over zaalvoetbal. Daar betekent de rode kaart 5 strafminuten in zijn uitleg. Je uitleg is duidelijk, maar geldt voor het veld :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp dat je niet op de link geklikt hebt? Dan zou je zijn uitgekomen bij het spelregelboek Futsal.
Als ik Futsal op wikipedia bekijk, dan kom ik uit op een pagina over zaalvoetbal.