Wanneer kan Nederland Portugal inhalen op de Coefficientenlijst voor clubs (voetbal) en zo een extra CL-plek bemachtigen?

Zou dit theoretisch gezien dit seizoen nog mogelijk zijn, stel een Nederlandse club wint bijvoorbeeld de Europa League?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hah wat grappig. Dat vroeg ik mij nou gisteravond ook af!

Antwoorden (3)

Het ligt eraan hoeveel punten nl teams binnenhalen.
Nu er 3 teams door zijn in de uc komen er natuurlijk meer punten bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt er helemaal aan hoe de Nederlandse en de Portugese het doen. Beide landen hebben nu 3 clubs bij de 16 in de Europa League, dus het schiet nu nog niet op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat gaat nog even duren. Maar Portugal staat veel te ver weg.

Relevanter zijn Oekraine en Rusland. die moeten we eerst nog voorbij. Het is dus belangrijk dat Twente R. Kazan heeft uitgeschakeld en dat ajax en Twente nu gaan winnen van Zenit en Spartak Moskou.

Een tussenstand. Ik heb hem gister geupdate. Ik hou het netjes elke week bij.
Land seizoen10/11: Totaal:
6 Portugal 11.800 44.596
7 Russia 9.750 43.541
8 Ukraine 8.750 42.550
9 Netherlands 9.833 38.796

Volgend jaar zijn we echter 1 plek kwijt. voor de europa League. Deze hebben we voor het jaar daarna weer netjes veiliggesteld want Turkije zijn we heel flink voorbij gegaan dit jaar.

Toegevoegd na 11 minuten:
Of het mogelijk is .. ff snel uitrekenen. De nederlandse clubs moeten deze ronde nog 6 westrijden spelen. Als ze die alle 6 winnen. Dan halen ze 18 punten dat delen door aantal team welke meededen dit seizoen = 6 stuks voor Nederland dus max. 3 punten kunnen we deze ronde halen.(Per overwinning van een Nederlands club halen we 0.5 punt.Gelijkspel 0.16 punt) . Winnen we alles deze ronde dan komen we op 41.796 punt
Dan ga je weer met 3 clubs een ronde verder dus weer 6 wedstrijden. Ja het kan nog zeker! Dan moeten alleen Rusland, Oekraine en Portugal in de aanstaande ronde clubs het europese podium zien verlaten. Nederland moet met meer clubs over blijven dan de concurrenten. Het liefst 2 meer.
Nog in de race
Oekraine 2 clubs
Portugal 3 clubs
Rusland 3 clubs
Nederland 3 clubs

AJAX - S. MOSKOU (rusland)
TWENTE - ZENIT (rusland)
PSV - Rangers (scotland)

CSKA MOSKOU (rusland) - PORTO (portugal) is dus gunstige loting ! sowieso 1 concurrent eruit !

BRAGA (portugal) - LIVERPOOL
BENFICA (portugal) - PSG (frankrijk,parijs)

MAN CITY - Dinamo KIEV (oekraine)
En champions league.
AS Roma - Sjachtar Donetsk is dus ook belangrijk voor nederland.

Ook een voordeel is dat de Russische competitie pas volgende week begint. Dus echt ingespeelt zullen ze nog niet zijn in Rusland. Het is te hopen dat Twente en Ajax door gaan deze ronde en beiden 2x winnen.

Toegevoegd na 13 minuten:
Ook is het dus eigenlijk belangrijk dat Twente het goed blijft doen in Europa. En misschien zelfs dat Vitesse gaat doen wat ze beloven. Want dit jaar heeft Feyenoord meegedaan Europees en 0 punten gepakt. Helaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed, duidelijk verhaal. +
Er zit echter één foutje in je redenering. Ik citeer:
".... ff snel uitrekenen. De nederlandse clubs moeten deze ronde nog 6 wedstrijden spelen. Als ze die alle 6 winnen. Dan halen ze 18 punten" Ten eerste: het zal nooit lukken dat ze alle drie nog zes wedstrijden gaan spelen, want:
ten eerste bestaat de finale ronde maar uit 1 wedstrijd
ten tweede doen er maar twee clubs mee aan de finale In het meest ideale geval wint er 1 club 2 wedstrijden, wint een ander 4 wedstrijden en wint de laatste 5 wedstrijden.
(en dan hoop ik dat de laatstgenoemde Twente is... )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij heeft het alleen over deze ronde,
3 clubs spelen allemaal 2 wedstrijden
3x2=6 dus wel 6 in deze ronde. Maar de finale is inderdaad maar 1 wedstrijd. Een + van mij voor het duidelijke antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad Dennis ik bedoeld 3 clubs moeten ieder 2 wedstrijden spelen dus 6 westrijden. Misschien wat onhandig geformuleerd ;)