Heeft FC Twente een mascotte, en zo ja hoe heet die?

Ik maak een website voor school en moet alle mascottes van de eredivisie hebben. Ik heb de mascottes van Twente en Nac nog niet kunnen vinden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Voetbal
1.4K

Het beste antwoord

Volgens mij van twente noemen ze dat paard op het logo 'ros' maar dat weet ik niet zeker. Er is geen vaste mascotte (in vorm van een verkleed iemand) maar jeugd kan zich via de club opgeven om als mascotte in het bijv. twente tenue een wedstrijd bij te wonen. Dit geldt voor NAC ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha, ja, dat is het Twentse Ros, ook wel bekend als het logo van Twente (de streek, niet de club).

Andere antwoorden (3)

Aan de foto's op de website te zien heeft FC Twente geen 'echte' mascotte , maar wordt er voor elke wedstrijd een kleine fan in vol ornaat mee het veld opgenomen om geluk te brengen. In elk geval bij één klein jongetje. Wel sympathiek eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vogens mij kiest NAC elke thuiswedstrijd iemand anders.
De jeugd kan zich daar voor opgeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nuke, de vraag ging over FC Twente, niet over NAC.
Vrouw Haverkamp.