Is er voor iedere voetbalwedstrijd een nieuw voetbalshirt nodig??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
7.1K

Het beste antwoord

Nee, de meeste competitiewedstrijden worden gespeeld in al gebruikte shirts. Wel is het zo dat elk seizoen het tenue wordt vervangen, een andere sponsor krijgt. Tussen competitiewedstrijden worden de shirts gewassen. Bij Europees voetbal en interlands worden wel steeds nieuwe shirts gebruikt, omdat daar speciale emblemen op staan (en soms ook de datum en de locatie)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

In het betaalde voetbal zover ik weet wel.

Toegevoegd na 27 minuten:
Anders kunnen ze ook geen shirtje ruilen en de vlekken die je krijgt door al die slidings etc. krijg je er niet zomaar weer uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het wordt steeds meer een gewoonte, denk ik, dat BVO's (betaald voetbal organisatie) shirtje's ruilen. Binnen het amateurvoetbal zal je dit niet snel tegenkomen. Dit i.v.m. de kosten! Aan de andere kant als je ziet hoeveel schulden sommige betaalde voetbalclubs hebben, zou je denken dat daar ook wel op bezuinigd kan worden! Het heeft ook te maken met sponsoring dan geef je wat makkelijker weg.
grtjs
Pieter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor.
Amateurclubs gebruiken hun tenue minimaal één seizoen.

Ook in het betaalde voetbal kan het gebeuren dat meerdere wedstrijden in één tenue gespeeld worden.
Als voorbeeld noem ik AZ. Nadat zij vorig seizoen in financiele problemen gekomen zijn werd het de spelers verboden de shirts te ruilen. Als ze hun shirt wel zouden ruilen, dan zouden ze het shirt moeten betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet nodig.
Bij grote clubs, en bij nationale elftallen gebeurd het vaak wel. Bijvoorbeeld omdat ze elke keer de wedstrijd op het shirt 'zetten'. Daarnaast zorgt het er voor dat een speler aan de wedstrijd begint in een schoon shirt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een wasmaschine zou goedkoper zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan ze idd ook wassen, maar dat lukt niet altijd met gras vlekken(zeker niet op witte shirts), dus daarom kiezen sommige clubs ervoor om nieuwe shirts te nemen, om er zeker van te zijn dat ze schoon zijn. Vieze shirts komen namelijk slecht over & niet professioneel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Real Madrid en Manchester United dragen altijd nieuwe,
Bv veendam trainer Gall is hem laatst om zn spelers geflipt omdat ze shirtjes ruilden met de Ajax spelers, die mochten het dus niet doen. :P
Nee hoor die gaan direct na de wedstrijd in de wasmachine .