Mag je bij tennisclubs tennisballen zoeken (niet op het terrein van de club zelf maar er buiten)?

Mag je bij tennisclubs tennisballen zoeken (niet op het terrein van de club zelf maar er buiten)

Ik en mijn vriendje zijn weggestuurd en het zou strafbaar zijn volgens de man van de tennisclub.

Is dat waar?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Tennis
4.3K
Pieterke
3 jaar geleden
Lijkt me niet dat het strafbaar is maar ze willen gewoon zelf die ballen hebben.
crispy
3 jaar geleden
Was het op openbaar terrein waar je mocht komen? Want als het niet op openbaar terrein was, dan kan je natuurlijk makkelijk worden weggestuurd door een beheerder van dat terrein.
HeerVoldemort
3 jaar geleden
ik zocht vroegah altijd naar tennisballen in de bosjes bij de tennisbaan in Veenendaal West. Dat was grond van de gemeente, daar ben ik nooit weggestuurd. Wel was het zo, dat eens in de zoveel tijd de beheerder zelf een ballen rondje deed.

Antwoorden (1)

Nee, ballen zoeken is niet strafbaar buiten het terrein. Je bent wél op andermans grond, en dat is niet altijd toegestaan.
3 jaar geleden
LeonardN
3 jaar geleden
Je antwoord leest wat vreemd. Is de vrager nu wel of niet op privéterrein/grond.
tinus1969
3 jaar geleden
Het ballen zoeken is niet strafbaar, maar ze daarna meenemen/houden is onrechtmatig. In tegenstelling tot wat veel mensen denken geldt niet 'wat je vindt mag je houden '. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Vinderschap_(Nederlands_recht)