Kunnen tennisprofs zich onbeperkt laten behandelen voor een blessure tijdens een wedstrijd? Of zit er een (tijds)limiet aan?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tennis
3.7K

Het beste antwoord

De KNLTB (Nederlandse tennisbond) zegt daarover het volgende, zie ook bron:

"M. BLESSURE REGELS (p. 128 e.v.)
(...)
b. Tijdens de partij (p. 129)
Een speler kan onmiddellijk blessuretijd vragen en krijgen of bij de volgende speelhelftwisseling of setpauze (in welk geval de blessuretijd verlengd wordt met 90 c.q. 120 seconden.)"

Wanneer deze tijdslimiet is verstreken, dan zal de scheidsrechter aangeven dat het weer tijd is (zie ook 'Aankondigingen tijdens blessuretijd', p. 129). Als de speler vervolgens niet op tijd weer serveert, dan zal hij gestraft worden volgens het strafpuntensysteem.
De behandeling tijdens een wedstrijd is dus zeker niet onbeperkt.

Ten slotte: op p. 132 staat een compleet schema wanneer fysiotherapeut de baan op moet komen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zijn dit ook de regels bij ATP/WTA-toernooien en Grand Slams?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, niet direct. Hoewel het behoorlijk overeenkomt, maar vaak volgen deze landelijke regels wat later dan de ATP en de WTA. http://www.atpworldtour.com/~/media/files/rulebook/2015/2015-atp-rulebook_chapter-vii_jul14.pdf Dit is het ATP-reglement over de competitie. Zeer uitgebreid, in 7.22, onderdeel P (p. 134) tref je de regels bij medische vraagstukken. In het bijzonder punt 5 (p. 136) geeft weer dat je niet meer dan tweemaal voor dezelfde medische klacht mag worden behandeld.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Top, dank voor je antwoord & verheldering!