Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mannentennis is spectaculairder dan vrouwentennis. Waarom zie je dan voornamelijk vrouwentennis op de televisie?

De vrouwen verdienen ongeveer net zoveel als de mannen. De toegangsprijzen zullen even hoog zijn. Duurdere uitzendrechten lijkt me dus niet de reden. Is het dan omdat mensen (nou ja mannen, ik ben er zelf ook een) graag naar de meisjes kijken? Met alle respect, maar er zitten er misschien 5 of 6 echt aantrekkellijke tussen en volgens de wetten der statistiek zie je de anderen dus het meeste spelen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tennis
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (10)

Daar is dan weer een ader aspect wat het zo mooi maakt en dat is het voorkomen... Mannen spelen sneller en krachtiger, maar vrouwen daarentegen gracieuzer en seksier...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij gaat dat toch redelijk gelijk op wat je op tv ziet van de grote toernooien, mannentennis is zeker niet standaard spectaculairder. als ik ik moet kiezen tussen een wedstrijd met sluiter of henin, kies ik echt de laastste.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar mijn mening is het gelijk. Je ziet beide wel. Je ziet bij de mannen misschien voornamelijk Roger en Rafael, en deze winnen standaard de toernooien, pas bij uitzondering komt het echt in het nieuws. Terwijl bij de dames het allemaal dicht bij elkaar ligt, dus telkens een andere winnares, EN dus meer in het nieuws op die manier.
Maar kijkend naar Studio Sport.. tja 50-50
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien begrijp je al genoeg als ik zeg wat vrouwen doen als ze een bal hebben kunnen slaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat jij misschien mannentennis spectaculairder vind, maar de rest van Nederland hoeft dat niet te vinden.
Daarnaast kijk jij kennelijk naar tennis voor de 'lichamen' en daarvoor word de sport niet uitgezonden. Als je dat wil zien moet je gewoon na 10/12 uur s'avonds naar de commerciële zenders kijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet niet of mannen tennis spectaculairder is, zeker in het Pete Sampres 'tijdperk' vond ik mannen tennis saaier omdat er na de opslag weinig meer te zien was. Eén harde knal en wachten op de achterlijn op de return als die al mogelijk was.
Ik denk dan ook dat het afhankelijk is van de topspelers van het moment of mannen tennis spectaculairder is , op dit moment vind ik het zelf 50/50.
Onderschat het genoegen niet om naar Nadal en Federer te kijken ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien trekt dat meer, op wippende rokjes en niet te vergeten die bijna klaarkomende gilletjes erbij..nou..gillen ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen(althans voor mij) aantrekkelijke en sierlijker zijn dan mannen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mannentennis is niet per definitie spectaculairder dan vrouwentennis. Dat is puur een mening. Mannentennis is krachtiger wat resulteerd in vaker kortere rally's. met vrouwentennis daarintegen worden over het algemeen langere rally's gemaakt. Door de langere rally's is het verschil tussen de dames wat kleiner en wordt de uitslag dus ook minder voorspelbaar. Spanning blijft voor velen een belangrijk element tijdens het kijken.
Wat je het liefst ziet is natuurlijk puur een persoonlijke smaak, maar ik vind beiden leuk om te kijken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof niet dat er meer vrouwen- dan mannetennis op TV is.
Wel vind ik vrouwentennis vaak leuker. Niet alleen omdat ik de vrouwtje leuker vind om te zien dan de heren, maar vooral omdat de ralleys vaak veel langer en spannender zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding