waarom spelen vrouwelijke tennisers maar 2 sets terwijl ze wel gelijk prijzengeld krijgen of eisen?

Ik kijk regelmatig naar tennis..Het prijzengeld in veel toernooien ligt nu gelijk (man-vrouw). Terecht!! terecht als vrouwen ook een gelijk aantal sets spelen. of is er een reden dat vrouwen er maar 2 hoeven te spelen..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tennis
5.9K
Drepolli
12 jaar geleden
Ja mannen worden altijd genaaid vrouwen eisen de rechten op maar niet de plichten

Antwoorden (2)

Vrouwen spelen maximaal 3 sets om de reden dat het vrouwelijk lichaam minder gebouwd is op de fysieke belasting dan het mannelijk lichaam die daarin tegen maximaal 5 sets spelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Best out of three spelen ze toch? Maar naar mijn idee zou het prijzengeld recht evenredig moeten zijn aan de inkomsten die het genereert en dat is weer afhankelijk van hoe populair het is bij het publiek. De tijd die ze op de baan staan en of sets die ze spelen maakt mij dan niks uit.