Waarom zijn tennis ballen geel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tennis
3.1K

Antwoorden (2)

Er zijn ook wel andere kleuren, maar geel is goed zichtbaar. Het is belangrijk dat een tennisbal goed zichtbaar is met zowel de ondergrond (meestal oranje, rood, groen of blauw), de lucht, een bos of iets dergelijks en een andere speler als achtergrond. En geel is eigenlijk in alle gevallen zichtbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
leuk dat je in ieder geval de bron erbij zet want dit is dus een letterlijke copie van VRAAG en ANTWOORD
Dat is, omdat de kleur geel het best afsteekt tegen verschillende achtergronden.