sven kramer staat op plaats 1 in de wereldbeker start hij dan niet automatisch in de laatste rit

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Schaatsen

Antwoorden (3)

Dat is niet zeker omdat er geloot moet worden

Toegevoegd na 31 seconden:
dat zal in de loop van vandaag bekend worden gemaakt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De trainer en de rijder( Sven ) bepalen in welke groep
hij wil rijden , meestal zijn er 3 groepen.

Als je kiest voor groep 1 dan moet je in de eerste ritten
rijden , met een wat mindere tegenstander.

Groep 2 zijn wat sterkere tegenstanders.

Maar de favoriten starten meestal in de laatste groep, om
zo een sterke tegenstander te treffen,een nadeel kan zijn
bij een buitenbaan dat dan de kwaliteit van het ijs minder
is,of dat er een weersverslechtiging is.

Dus het is een afweging die de rijder met de trainer vooraf
moet maken over de groep waarin de rijder wil starten.
Bij de rit bepaald het lot of je in de binnenbaan of
buitenbaan moet starten.

Toegevoegd na 10 minuten:
Het lot bepaalt natuurlijk ook welke tegenstander je
krijgt in de groep waarvoor gekozen is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sven start in de sterkste groep, zei hij gisteren.
rose
14 jaar geleden
Niet de trainer en de rijder, maar de olympische qualificatie tijd bepalen in welke groep je start, dacht ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rose . De snelste tijd (sven ) mag zelf de groep bepalen, een mindere tijd heeft deze keus niet,en zal (afhankelijk van zijn tijd ) ingedeeld worden of in groep 1 of groep 2
rose
14 jaar geleden
Lees ik dit niet goed? 2. a) For each draw the competitors shall be placed in groups, based on their individual ranking in the Special Olympic Qualification Classification (SOQC), as defined in Rule 209, for the event concerned. Competitors without results from SOQC competitions will be ranked thereafter, according to their best approved qualifying time. b) Based on their individual ranking the entered Skaters are placed in four groups: GROUP I: The eight (8) best ranked Skaters; GROUP II: The Skaters ranked 9 to 16; GROUP III: The Skaters ranked 17 to 24; GROUP IV: The remaining Skaters. However for the 5000 meters Ladies and the 10 000 meters Men there will be four (4) Skaters in each group; the four best ranked Skaters are placed in Group I, the four next in Group II, etc; c) In case of a tie in the SOQC ranking list, the internal ranking between the Skaters concerned is decided, if necessary for the grouping, by lot.
Zoals je nu alwel gezien zal hebben, start hij in de 11e van de 14 ritten Het antwoord op je vraag is zodoende: ja (hij is namelijk niet automatisch in de laatste rit ;-)