Vroeger als kind kon ik heel goed schaatsen. Nu niet meer. Hoe is dit mogelijk?

Ik kon vroeger heel goed schaatsen. Ik bak er nu echt helemaal niks meer van. Hoe kan dat? Iets wat je ooit geleerd hebt, verleer je toch niet meer. Kijk maar naar b.v. fietsen. En zou het mogelijk voor mij kunnen zijn, om het weer snel op te pakken, als ik het weer zou gaan leren?
Omdat ik het ooit goed beheersd heb.
Of werkt dat niet zo?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Schaatsen
3.8K

Het beste antwoord

Zou het kunnen zijn dat je bang bent om te vallen? Als kind heb je dat toch stukken minder. Misschien wanneer je een paar keer achter elkaar gaat schaatsen en/of zo'n cursus neemt die ze bij een schaatsbaan aanbieden lukt het weer om te schaatsen zoals voorheen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

slappe enkels ?
ik kon het vroeger ook redelik goed maar nu heb ik vna die speciale noren nodig om niet te knikken
14 jaar geleden
Angst, verminderde lenigheid.!!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je vergat het... Alles wat je niet gebruikt of doet atrofieert...

Maar je kunt het wel weer opnieuw leren hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naarmate we ouder worden wordt ons ingebouwde gevoel voor angst steeds sterker.
Die angst waarschuwt ons dat we ouder en kwetsbaarder worden.
Als je vroeger gewoon over en hekje heen sprong, moet je nog eens proberen als je ouder bent.
Kijk eens naar heel oude mensen ze zijn al bang om van de stoep af te stappen, ze lopen houterig en zijn altijd bang om te vallen.
Maar wat je afgeleerd heb, kan je weer aanleren, maar wel stapje voor stapje, en oh als je valt, dan krijgt je ingebouwde waarschuwingssysteem gelijk en schaats je nooit meer.
Eind volgende week verwacht ik schaatsen op natuurijs!
Zoek ze maar vast op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent nu ouder geworden en hebt dus een minder goede motoriek, meer angst en misschien zijn je spieren & uithoudingsvermogen ook niet meer wat het geweest is.