Met schaatsen sta ik niet recht op de ijzers, hier krijg ik superveel last van in mijn enkels. wat kan ik hier aan doen?

ps ik heb 30 jaar oude noren

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Schaatsen
9.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Combinoren kopen. Het kost even een lieve duit, maar ze schaatsen heerlijk (volgens mijn man, die het zelfde probleem had met z'n noren).

Antwoorden (9)

Doe verbandjes om je enkels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien eens nieuwe schaatsen kopen, waarbij de schoen steviger is. Laat je adviseren in de winkel.
12 jaar geleden
Veel mensen (behalve de hele fanatieke) hebben hun schaatsen een ruime maat te groot.

Goede noren zitten zo strak dat als je ze aan doet, je denkt: au dat zit strak (bij wijze van spreken dan).

Het zou kunnen dat je schaatsen te groot zijn, dan zitten ze lekker maar je hebt er niet voldoende steun in.

Je kan als eerste oplossing dan proberen een dikke inlegzool in deze schaats te doen. Helpt dat is het wel een aanwijzing dat dit het probleem is.

Dan kun je het zo laten maar beter is dan toch andere (kleinere) schaatsen kopen.

(dikkere sokken lijkt te helpen maar lost dat probleem van te weinig steun niet op, die inlegzool doet dat (iets) beter maar het blijft een lapmiddel)
12 jaar geleden
Ik had daar ook altijd last van, maar nu heb ik ijdhockeyschaatsen en dat helpt heel goed want ze zijn erg stevig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoge noren kopen. of kunstschaatsen of hockeyschaatsen. Daarbij zitten je enkels ingepakt en kun je niet meer zwikken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou zeggen laat ze is een keer slijpen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je oude noren hebben een dunne leren schoen. Erg comfortabel, maar ze geven geen steun aan je enkels. Zeker als je dan ook nog eens hoge noren hebt, kunnen je enkels die kreachten niet zomaar aan.

De beste oplossing is om andere schaatsen te kopen, waarbij je schoenen er op hebt die een plastic buitenkant hebben, zoals bij ski-schoenen. Die leveren veel steun aan je enkels.

Is dat geen optie, probeer dan eens om een extra dikke sok aan te doen, eventueel met een deel van de voet verwijdert. Dan kan je de schaats strakker om je voet doen (enkels!) trekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aangezien deze noren nogal oud zijn , en de schoen waar schijnlijk al een beetje versleten zijn raad ik aan om nieuwe schaatsen te kopen. De schaatswinkel zelf kan je hier uiteraard het best in adviseren, maar ik denk dat als je ''combi-noren'' of ''Zweden'' koopt dat je al een heel eind op weg bent. Dit zijn hardere (een soort van ski) schoenen die je enkels goed ondersteunen. Als je een fanatieke schaatser bent zou ik eerder voor de Zweden gaan, maar als je het gewoon voor het plezier doet zou ik zeker voor de combi-noren gaan. Ik hoop dat je hier wat aan hebt gehad.
Zie de plaatjes: (plaatje 1 is de zweed en plaatje 2 is een combi-noor)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schaatsles nemen bij een kunstijsbaan.