Hoe leer ik schaatsen op kunstschaatsen?

Hoi.

Ik heb van de week nieuwe schaatsen gekocht, omdat mijn hockeyschaatsen te klein zijn. Op mijn hockeyschaatsen kon ik best wel veel kunstjes. Maar ik wou ook betere pirouettes kunnen schaatsen. Dus heb ik kunstschaatsen gekocht. (Met softboot.)

Foto:

http://www.google.nl/imgres?q=kunstschaatsen+met+softboot&hl=nl&biw=1280&bih=685&gbv=2&tbm=isch&tbnid=6yn3nvFCGHH0hM:&imgrefurl=http://www.schaatskoning.nl/&docid=hVmEiFYb1iGA6M&imgurl=http://www.schaatskoning.nl/tl_files/schaatskoning/producten/kunstschaats-dames-softboot.jpg&w=984&h=827&ei=Ehc0T77BO4Ln-gbztNSfAg&zoom=1&iact=hc&vpx=187&vpy=151&dur=176&hovh=206&hovw=245&tx=152&ty=142&sig=109493039418615029404&page=1&tbnh=150&tbnw=178&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:0,s:0

Maar ik kan nu juist geen pirouettes maken, omdat ze te recht zijn. Het is wel een echte kunstschaats, dus ik neem aan dat je er juist wel pirouettes op kan schaatsen....maar hoe? Ik heb al veel geprobeerd, maar het wil maar niet lukken.

Kan iemand mij helpen? Of weet iemand een handige site voor uitleg?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Schaatsen
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je niet gewoon een keer een les volgen op de ijsbaan?

Antwoorden (2)

Je moet oefenen met een partner die goed kan schaatsen. Hij/zij kan stabiel op het ijs staan terwijl je de ronding van je kunstschaats benut door steeds kleinere rondjes rond te partner te draaien en uiteindelijk een pirouette onder zijn/haar hand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon blijven oefenen. Je had mij moeten zien toen ik nog niet kon schaatsen,

Oefening baart kunst.