Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als er in 2010 nog een Elfstedentocht komt, kan er dan nog een komen in bijv februari '11? Maw, kan je 1 Elfstedentocht per jaar of per winter hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Schaatsen
844

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Per winter.

Bron Wikipedia:
''De Elfstedentocht was voor het eerst in 1909 en wordt maximaal eenmaal per winter gehouden. Lang niet alle winters wordt de tocht gehouden, dit is afhankelijk van de toestand van het ijs. In totaal werd de tocht vijftien maal verreden. De laatste tocht vond plaats in 1997.''
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan. Enige jaren geleden was hier ook sprake van (jaar is me ontschoten 1997 ?).
Toen is er in december een tocht verreden en zou er in februari weer een tocht gereden worden, ware het niet dat men (net) te kort tijd had om de tocht te organiseren en de dooi inviel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou kunnen. " (jaar is me ontschoten 1997 ?). "
Ze zullen hem idd niet op 30 dec. Rijden en 2 jan. Weer kan me nog wel herinneren dat er een discussie was of het kon als het 2 aparte vorst periodes waren of idd 25 dec en 18 feb!

Kan begrijpen dat dat qua organisatie onbegonnen werk is maar wel weer eerlijk tegenover de leden die nu uitgeloot zijn!

Maar uiteindelijk moeten we allang blij zijn als hij gereden wordt.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij kan dat wel! waarom ook niet? daar kun je toch alleen maar van profiteren???
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding