Wie draagt tijdens de strafcorner gen gezichtsmasker?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hockey
3.7K
Amadea
6 jaar geleden
Zie https://www.startpagina.nl/v/sport/hockey/vraag/268697/dragen-tijdens-strafcorner-gezichtsmaskers-degene

Antwoorden (2)

De verdedigende spelers die zich in hun eigen cirkel bevinden en gebruik maken van die mogelijkheid. (het hoeft dus niet).

https://www.knhb.nl/app/uploads/2016/12/Spelreglement-Veldhockey-2016-2017.pdf
"Het is veldspelers toegestaan om bij het verdedigen van een strafcorner
een glad masker in een transparante, witte of enkele kleur te dragen
dat aansluit bij de vormen van het gezicht zolang de strafcorner duurt
en zolang de verdediger zich in zijn eigen cirkel bevindt. Hierbij is het
dragen van een masker primair bedoeld om de veiligheid te waarborgen.
Het is veldspelers niet toegestaan om zich met een masker op zodanig
te gedragen dat dit gevaar oplevert voor andere spelers of intimiderend
is."

Daarnaast lijkt de KNHB hier te zeggen dat er ook spelers kunnen zijn die de gehele wedstrijd een masker zouden mogen dragen. Die zouden dan tijdens de corner natuurlijk ook een masker op hebben.

"KNHB-experiment: het is veldspelers toegestaan om, alleen om
medische redenen die door de KNHB zijn goedgekeurd, een glad
masker te dragen dat aansluit op de vormen van het gezicht, of
zachte hoofdbescherming of oogbescherming in de vorm van een
beschermende bril (met zacht materiaal over het frame). Spelers dienen
op verzoek van de scheidsrechters de schriftelijke toestemming van de
KNHB voor het dragen van dit masker te tonen.
Het is veldspelers niet toegestaan om in andere omstandigheden
hoofdbescherming (masker, helm of andere bescherming) te dragen."
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De verdedigers dragen een masker, maar er kan ook een uitzondering zijn. De veldspelers dragen geen masker