Wie veroorzaakt een strafcorner bij hockey?

Een straf behoort te worden gegeven aan de veroorzaker van een overtreding. Maar als een aanvaller van ploeg A de bal aanschiet tegen de voet van een verdediger van ploeg B, wie is dan de veroorzaker van de overtreding?

11 jaar geleden
in: Hockey
1.2K

Het beste antwoord

de bal mag jouw voet niet raken.
gebeurt dat wel, dan ben jij in overtreding, niet degene die de bal sloeg.
gebeurt dit in de cirkel bij het verdedigende team, dan krijgt het andere team een strafcorner!
gebeurt het met het aanvallende team, dan is het geen strafcorner, maar een vrije bal door het andere team te nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Degene die de bal tegen de voet aan krijgt is in overtreding.

In jouw geval dus de verdediger van ploeg B.

Je kunt het vergelijken met "hands" bij voetbal.
Niet altijd is het expres dat een voetbalspeler de bal tegen de handen of onderkant armen krijgt.
Maar toch wordt dat dan bestraft als "hands".

Bij hocky geldt dat ook als de bal tegen een voet of
onderkant been komt.