In geval van sticks(stick boven de schouder, 1ste keer in de wedstrijd) mag de scheidsrechter dan geel geven met 10 minuten aan de kant?

Tijdens een wedstrijd meisjes A, 2de klasse is een speelster voor 10 minuten uit het veld gestuurd voor sticks. De betreffende scheidsrechter floot echter niet voor een overtreding maar zijn collega deed dit. Vandaag zie ik bij hoofdklasse heren eenzelfde situatie en daarbij krijgt diegene 'slechts' groen. Mijn vraag dus: mag een scheidsrechter voor sticks geel geven.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hockey
5K

Antwoorden (4)

Dit mag, het is een gewone opzettelijke overtreding waar geel voor gegeven kan worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de wedstrijd van Amsterdam-Bloemendaal was er geen andere speler in de buurt en was het in principe ongevaarlijk maar wel een overtreding. Als er een andere speler in de buurt was geweest zou het waarschijnlijk geel zijn geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt allemaal aan de scheidsrechter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zal verschil in de sticks hebben gezeten. als je stick boven je hoofd houd en dan de bal uit de lucht gaat vissen krijg je direct geel omdat dit opzettelijk gevaarlijk spel is. als je gewoon met slaan sticks maakt kun je daar een waarschuwing of groen voor krijgen.
als je de bal opzettelijk uit de lucht gaat slaan kan dit omstanders in gevaar brengen zowel met de stick als met de bal.
waarom dit zo is weet ik niet precies maar zo zijn de regels gewoon.