Wanneer de coureur en renstal uit hetzelfde land afkomstig zijn, wordt het volkslied dan 2x afgespeeld?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Formule 1
3.4K

Antwoorden (2)

Nee. Als hetzelfde volkslied van toepassing is op het team en de coureur, spelen ze het maar één maal.
De laatste keer dat het gebeurde was Japan 2016 met Nico Rosberg en Mercedes. Hij heeft eigenlijk een Duits/Finse nationaliteit, maar wordt voor F1-doeleinden als Duits beschouwd.
3 jaar geleden
Nee, het volkslied wordt maar 1 keer afgespeeld. Dit had je bijvoorbeeld met Hamilton en McLaren tussen 2007 en 2012.