Hoe vaak mag een F1 coureur van helmdesign wisselen in een seizoen?

Net als vorig jaar heeft Max Verstappen voor de Belgische GP zijn helmdesign tijdelijk aangepast. Dit is een compleet ander kleurenschema dan van zijn normale helm. Hoe vaak mag een coureur wisselen van helmdesign in een lopend seizoen?

Toegevoegd na 8 minuten:
Toen Sebastian Vettel bij Redbull Racing reed had hij vrijwel wel elke race een ander helmdesign.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Formule 1
3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik kan me slecht voorstellen dat hier een regel voor is. Een helm is er voor de veiligheid, het design is vrij lijkt me.

Het beste antwoord

Vrijdagavond in formule 1 cafe toevallig een interview met Max Verstappen.
En de vraag was : hoe vaak mag men de helmdesign wisselen per seizoen .
Antwoord van Max was : Men mag 1 maal van helmdesign wisselen .
Het mag wel vaker als men kleine aanpassingen doet .
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+Hier zelfs een link die je verhaal bevestigt:
https://www.motorsport.com/f1/news/f1-drivers-allowed-one-helmet-design-change-per-season-740898/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mr Tomaat : bedankt voor jou toevoeging .