wat is de minimum leeftijd van een formule 1 coureur?

Met het debuut van Verstappen junior, vroeg ik mij af vanaf welke leeftijd je officieel mag deelnemen aan de formule 1.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Formule 1
2.7K

Het beste antwoord

Geen, op dit moment is het behalen van een superlicentie een vereiste.
Deze is zowel sportief als financieel niet eenvoudig te behalen.
Door de komst van Verstappen, en zijn Jonge leeftijd , staat nu wel de leeftijd bij de FIA onder discussie.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hi Frimu, Duidelijk verhaal. Bedankt voor je toelichting! Groetjes, André

Andere antwoorden (1)

Ik denk 18 jaar, want Verstappen junior is 17 en mag nog niet mee doen.
En tussen de f1 coureurs van 2014 zit ook ene van 19 op het moment.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Frimu2
9 jaar geleden
Hij gaat volgend seizoen, al beginnen, met het daadwerkelijke racen hij is dan nog 17 , zijn licentie haalde hij al op zijn 16e ,..... Dus met 16 was hij ook.... Bevoegd
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke ja ik deed een gokje, hij was toevallig vorige week op het nieuws ;)