Wat moet je doen om pitcrew medewerker te worden bij Formule 1? Is daar een opleiding voor of iets dergelijks?

Toegevoegd na 17 seconden:
je weet wel, de mannen die de banden verwisselen e.d.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Formule 1
14.4K

Het beste antwoord

Ha, die Kown;

Pitcrewmembers in de F1 zijn meestal monteurs die al een flinke loopbaan in de racerij achter de rug hebben. Het is dus slim om jong te beginnen en te kijken of je in een lagere klasse je diensten kunt aanbieden. Net als bij de coureurs zelf maken de besten vanzelf carrière en promoveren door weggekocht te worden naar teams in hogere raceklassen. Een specifieke opleiding is er niet voor: het zijn vrijwel allemaal mensen met een autotechnische opleiding, veel talent en de nodige ervaring. De verdere training en coaching wordt doorgaans door teams en fabrikanten verzorgd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Pitcrew medewerker is een bij-baantje.
Het zijn monteurs, chauffeurs, mensen die verantwoordelijk zijn voor de banden of de opbouw van de pits. Het zouden bij wijze van spreken zelfs mensen van de catering kunnen zijn.

Het is dus geen échte baan.
Je moet natuurlijk wel misbaar zijn tijdens de race zelf.

Mensen die tijdens de race bijvoorbeeld de data analyseren kunnen dat dus niet zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
Er gaat vanzelfsprekend een strenge selectie aan vooraf zodat je niet moet denken dat ze werkelijk iedereen aan het werk zetten die ze maar kunnen vinden.
1 van de belangrijkste eigenschappen die je moet bezitten is dat je ijskoud blijft in hectische omstandigheden.