kun je de andere "lego" merken ook met de echte lego combineren?

Lego is zijn monopolie kwijt, er zijn inmiddels andere merken van de bouwblokjes.
De kinderen hebben tot nu toe natuurlijk allemaal lego. Kan dit gecombineerd worden met de andere merken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Er zijn diverse merken nu op de markt, maar de kwaliteiten verschillen, en ook de blokjes verschillen nogal.

Ministeck is soms bij de trekpleister te verkrijgen, maar de kwaliteit laat te wensen over. De kwaliteit is slecht.

best-lock, is bekender, maar niet overal verkrijgbaar. De kwaliteit is slecht.

Sluban is op dit moment het meest bekend, past ook exact op lego en heeft leuke series. De kwaliteit is redelijk.

Banbao is in opkomst maar heeft een afwijkende maatvoering qua hoogte, dus niet altijd toe te passen op lego. De kwaliteit is redelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Met het merk Sluban schijnt het te kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het patent van Lego is verlopen, daarom mogen er nu andere bouwsteentjes komen met hetzelfde model.
Die zouden moeten passen, maar ik denk dat het ook afhangt van de prijs/kwaliteit. Hele goedkope zullen misschien minder goed passen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben een merk van de A ction, daar waren er een paar dozen/modellen in de aanbieding gekocht. Het zit er bijna net hetzelfde uit als het origineel maar je voelt dat het plastic dunner is. Ook blijft het niet zo goed vastzitten omdat er overal spanning op staat. Ook als je de steentjes combineert met de echte Lego, dan zie je en voel je nog verschil.

Het hangt er misschien ook vanaf welk (imitatie)merk je koopt, maar het past vaak wel, en in de regel staat het ook wel op het product aan te geven of je het 'in combinatie met...' kunt gebruiken.