Is het sociaal verantwoord om als 24 jarige lego voor je zelf te kopen?

Ik ben dan wel geen starwars fan. Maar dit lijkt me wel een mooie uitdaging.

http://starwars.lego.com/nl-nl/Products/exclusive/10179.aspx

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (18)

Als je daar gelukkig van wordt, why not? Dat anderen daar een probleem mee hebben is hun probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk! Waarom niet? Al was je 84. Gewoon doen wat je leuk vind, je schaadt er toch verder niemand mee?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Totaal niet! maar laat je daardoor niet tegenhouden! Bouw em! speel ermee, met pruttelgeluidjes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij je daar prettig bij voelt, en gelukkig wordt van LEGO, dan vind ik het kunnen.

Maar of het sociaal verantwoord is? Als je naast je LEGO gewoon vrienden hebt in real-life zie ik geen reden waarom je deze hobby niet zou mogen uitoefenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat bedoel je precies met sociaal verantwoord?
Lego is een redelijk creatief soort speelgoed. Het probleem met de moderne pakketten is dat je geen fantasie meer nodig hebt, maar enkel ruimtelijk inzicht, om te bouwen wat op de doos staat.
Het gaat er namelijk om dat je de plaatjes kunt lezen en omzetten in een drie-dimensionaal bouwwerk.
Mocht je je ruimtelijk inzicht willen trainen dan is dit natuurlijk wel een leuke manier.

Wat sociaal verantwoord betreft. Als je denkt dat je erom uitgelachen wordt, vertel je het toch gewoon tegen niemand. En in de winkel denken ze dat je het voor je neefje of broertje koopt. Let maar op, ze vragen: 'Inpakken?'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt mij geen probleem, maar als jij toch bang bent voor rare reacties van het winkelpersoneel, dan kun je het toch altijd laten inpakken als cadeautje er bij meldend dat het voor je neefje is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het sowieso laten inpakken. Wat is nou leuker om dan thuis het knalgele Bart Smit-papiertje er weer af te halen?:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je ook gelijk in... en dan ook heel verrast te kijken als je ziet wat het is :)
Ga naar de winkel en kopen!!! Ik ben 40 en zit weer helemaal in de kubussen! Ik heb ontdekt dat er naast de meest bekende 3x3 kubus nu zelfs 4x4 en 5x5 (en 6x6 en 7x7!) bestaat! Ook zitten we in een Barbapapa revival, leuk man, jeugdsentiment...!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1! Hulde aan Barbapapa!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Huup huup, barbatruc! +1 voor barbapapa natuurlijk xD
Zolang je geen lego koopt voor vierjarigen, moet je je er vooral niet voor schamen. Lego is een leerzaam systeem, dat de creativiteit prikkelt.

En de reclame zei het vroeger al "van Lego kun je alles maken, een boot een vliegtuig of een trein. Ja allerhande zaken, want spelen met Lego is fijn!"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou wat is daar loos mee?
Ben 41 en koop regelmatig technisch lego.

Bouw het en mijn zoon van 6 speelt er mee.
Na verloop van tijd is hij uitgespeeld en bouw ik weer wat nieuws,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met lego bouwen bevordert het 3D inzicht... Dus vooral doorgaan... Is sociaal helemaal verantwoord hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles doen waar je blij van wordt! Geen verantwoording...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doen!!
Je moet je nooit afvragen of het sociaal verantwoord is.
Het zou eerder asociaal zijn jou in je plezier te beperken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het je van de straat af houd....je budget het toelaat en je het leuk vind is het sociaal verantwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doen!
Maar drie waarschuwingen:
1) Er komen in werkelijkheid niet de oorlogsgeluiden en laserstralen uit die het flash-filmpje op de website doet vermoeden
2) Dit is het grootste Lego-model, bestaande 5100+stukjes. Je komt aan deze website voorlopig niet meer toe.
3) Hij kost 580 euro. Dat is bijna evenveel als een echt ruimteschip.

Kijk eerst even naar het onderstaande filmpje, maar bedenk je dat het in werkelijkheid een tikje langzamer gaat.

Toegevoegd op 12-05-2009 01:04:11
Je kunt het natuurlijk ook met z'n tienen doen, dan is ie in 38 seconden af! (Tweede filmpje)
14 jaar geleden
Ja hoor! Ik ken iemand die 36 is en heeeel veel lego heeft. Hij staat er zelfs mee op tentoonstellingen en ontwikkelt ook Lego Mindstorms.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik als 29-jarige zou me absoluut niet tegen laten houden door zulke overwegingen...

Als je het je kunt veroorloven, en je vindt het leuk; wat heb je verder dan nog voor redenen/excuses nodig? Gewoon doen, lego is echt niet alleen voor kinderen. En al was dat wel zo, wat dan nog?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom zou het niet mogen? als je het leuk vindt, dan mag het toch best????
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Ik denk trouwens niet dat 't een uitdaging is om die te bouwen - er zitten gewoon bouwinstructies bij. Een rubbertje van een kraan vervangen is moeilijker (ook omdat ik nergens een schroevendraaier streepje kan vinden).

En anders koop je toch zo'n 'kubus' (kan je ook wel je tijd mee kwijt):

Toegevoegd op 15-05-2009 05:24:16
Euh ik bedoel dus 'ja', op je hoofdvraag.