Is 256 GB genoeg geheugen voor game PC?

Ik wil graag een Game-pc, maar weet niet hoeveel geheugen.
Is 256 ssd genoeg geheugen voor wat games? Ik speel niet veel soms Rocket league of Fortnite. Ook soms nog Minecraft of iets anders.
Ik speel in totaal denk ik ongeveer 5 a 6 games. In dezelfde tijd periode. En dan verwijder ik ze weer.
Dus heb ik genoeg aan 256 GB voor game pc?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
3.1K
TurfGraver
2 jaar geleden
Je hebt het hier over opslag, niet geheugen.
VraagAntwoord66
2 jaar geleden
Dat is erg weinig. Een goede game pc heeft al snel 1 terabyte
Griffin
2 jaar geleden
@turf "Je hebt het hier over opslag, niet geheugen."
Strikt genomen heb je geen gelijk.
Definitie van geheugen is de mogelijkheid om informatie op te slaan om op een later tijdstip weer terug te lezen in de staat waarin het was toen het opgeslagen werd, en volgens mij voldoet een SSD aan die definitie.
LeonardN
2 jaar geleden
256 GB is erg mager als dat je enige schijf is.
Ik ben zelf fan van
-256GB SSD voor OS
-1TB SSD voor games
-4TB+ HDD voor video/foto/andere data Een extreem voorbeeld dat wel:
https://www.pcgamesn.com/call-of-duty-modern-warfare/install-size-200-gb
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ik heb zelf 256gb sdd als opstart
En 2tb hdd als game opslag

Antwoorden (1)

Veel gamers zouden je aanraden niet minder dan 512 Gb te nemen. Moderne AAA-games nemen al gauw 25 Gb opslagruimte in beslag. Het is zelfs mogelijk om er enkele te vinden van 50 Gb of 100 Gb.
Dit neemt niet weg dat als je maar regelmatig weer een spel verwijdert, 256 Gb genoeg kan zijn.
Met dank aan LeonardN: Call of Duty Modern Warfare neemt al 200 Gb in beslag. Dat spel kun je dus niet eens spelen met 256 Gb, omdat Windows en andere apps ook ruimte innemen.
Toegevoegd op 29 april 2021 07:03: tekst
2 jaar geleden
LeonardN
2 jaar geleden
+256GB is echt karig als enige schijf. Windows moet er nog op, en ook al je apps. 50GB is al geen enkeling meer kan je vertellen.
Bijna alle AAA-games die ik heb geïnstalleerd staan op Steam gaan met de updates over de 50-60GB heen. Er zijn er ook die er helemaal wat van kunnen :D
https://www.pcgamesn.com/call-of-duty-modern-warfare/install-size-200-gb