Hoe heette dit educatieve speelgoed van vroeger?

Vroeger had ik een aantal boekjes met daarin educatieve vragen over allerlei onderwerpen. Deze waren waarschijnlijk op een speciaal soort papier gedrukt, want je moest het goede antwoord op de vragen / puzzeltjes aanraken met een bijgeleverde electronische pen. Was het antwoord goed, dan klonk er een vrolijk geluidje en ging het groene lampje branden. Maaktw je een fout, dan klonk er een treurig deuntje en ging het rode lampje aan. Als je aan het eind van de opgave meer goede als foute antwoorden had gegeven, gingen de beide lampjes tegelijk knipperen en speelde de pen een liedje ten teken dat je "gewonnen" had. Ik heb hier vroeger erg veel plezier van gehad, maar kom helaas niet meer op de naam. Weet iemand hier het misschien nog?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (3)

Dat is electro. Daar zijn veel varianten van. Bestaat nu nog steeds

https://www.google.nl/search?q=electro&hl=nl&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=f79LU9aJOKH-ygOJ24LQDQ&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1680&bih=955#hl=nl&q=electro%20speelgoed&revid=74135189&tbm=isch&imgdii=_
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat een jeugdsentiment!
Dit speelgoed bestaat nog steeds en heet simpelweg 'Electro'
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
electro, en het is ook als app verkrijgbaar