Ik was echt een poppenmoedertje mijn schildpadpop was dan ook het favoriete speelgoed voor mij, ook hinkelen, tollen, rolschaatsen, steppen, bliklopen, verstoppertje spelen, hoepelen, stelten lopen, touwtje springen, tikkertje spelen, deed ik veel.
Of we gingen stoepen: een straat met twee stoepranden en met een bal een stoeprand proberen te raken zodat de bal weer bij je terug kwam, zo niet dan was de ander aan de beurt, ging om punten.
Elastieken: een groot elastiek waarbij twee mensen erin stonden met benen een beetje gespreid en de derde maakte dan de figuren met de elastiek , eerst op de elastiek springen met onder elke voet de elastiek en vandaaruit maakte we zo het patroon af.
Knikkeren: deden we ook veel, dat is 1 van de weinige speelgoed van toen wat eigenlijk altijd wel is gebleven.
Kaatseballen ook zoiets: twee of drie kaatseballen en dan tegen de muur spelen met de ballen met dan hard op versjes zingen, 1 brak zijn been
2 deed niet mee
3 brak zijn knie
4 dronk vier glazen bier
en ga zo maar verder en dan moest je onder het kaatsen ook nog de bewegingen maken zonder dat de ballen ook maar vielen want dan was je af en dan mocht de volgende en dan maar kijken wie het verste kwam.
Ja dat was echt een hele leuke tijd, toen zaten we niet binnen voor de t.v en computer hadden we nog niet, dus ja.
Toen gingen we veel naar buiten met vriendjes en vriendinnen en vermaakte zo elkaar net zolang tot we naar binnen moesten, als de lantaarnpalen aangingen dan was het tijd om naar huis te gaan.