ganzebord is de klassieker om te spelen.....

Toegevoegd na 42 seconden:
www.ravensburger.nl

Toegevoegd na 2 minuten:
memory doet je opa goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Mens-erger-je-niet

Toegevoegd na 4 minuten:
of ganzenbord, of iets in die richting
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maakt eigenlijk niet zo veel uit. Een tegenspeler met begrip voor zijn situatie is veel belangrijker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spelletjes die hij vroeger speelde; je hebt best kans dat hij dat nog prima kan.
Nieuwe spellen aanleren wordt erg lastig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies wat ik ook dacht: speel spellen die hij kent. Je kunt wel aankomen met bijvoorbeeld Option of Triominos, eenvoudige spellen van dezelfde categorie, maar als hij die niet kent, is het vooral frustrerend dat hij ze nog moet leren in plaats van ontspannend dat hij ze kan spelen.
pim pam pet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yahtzee. Jenga als hij niet trilt met de handen. Kaarten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat kwartetten wel zal lukken. en lotto.

kijk anders eens op de afdeling kinderspelletjes.

wat geschikt is voor kleine kinderen is ook nog goed te doen voor dementerende ouderen. en net als bij kinderen moet de tegenspeler geduld hebben en flexibel omgaan met de regels. het gaat tenslotte om het plezier van het spelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik deed altijd kaartspel koetje melken met mijn opa.

Dit is dat je alle 2 een groot stapel kaarten hebt.
Je draait dan elke keer weer de bovenste kaart van de stapel. Wie het hoogste kaart heeft mag die hebben en zo kan je op een duur kijken wie de meeste kaarten over hebt die heeft gewonnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn dementerende moeder speelde altijd rummikub en triomino. Het wordt nu te moeilijk en nu heeft ze het sjoelen ontdekt. Een sjoelbak is ook nog eens goed om in beweging te zijn, ze hoeven er niet bij na te denken en kunnen nog winnen ook!