Ben op zoek naar de naam en spelregels van een gezelschapsspel met getallen

Veel mensen zitten om een tafel. Iemand start met een getal. Dat wordt verdubbeld of vermenigvuldigd(?). Soms wordt iemand overgeslagen of wordt de richting in de kring veranderd. Dit zijn mijn vage herinneringen, het is een hele tijd geleden dat ik meespeelde.. Vond het spannend omdat je niet vooruit kon bepalen wat je antwoord zou moeten zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Vermenigvuldigd met wat?
Annswers
13 jaar geleden
Was het iets met dobbelstenen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet een spel van een fabrikant, met dobbelstenen of zo. Als je in de kring aan de beurt bent moet je snel een eenvoudig rekensommetje maken. Kom je dan bijv. op een tiental, dan wordt de vraagrichting in de kring omgedraaid of iets in die trant. Zeg je een verkeerd antwoord of doe er te lang over, dan ben je af. Je moet dus geen last hebben van dyscalculie...:)

Antwoorden (3)

Is dat niet gewoon Het grote rekenspel? De uitgever is Scala Leuker Leren.

Je moet zo snel mogelijk naar 100. Dan kan door je getallen handig in te zetten. Onderweg kun je meer getallen winnen door allerlei vragen te beantwoorden. Maar let goed op, want je kunt in de val lopen. Misschien heb je geluk en krijg je een kansvraag. Dan kun je echt supergemakkelijk extra getallen krijgen óf mag je sneller vooruit.
Je kunt het spel op twee manieren spelen. Kant 1 is wat gemakkelijker en kant 2 wat moeilijker. Het spel is te spelen met 2 tot 4 spelers.
Spelkant 1 – van 6 tot 8 jaar; optellen, aftrekken, klok en kalender, geld, meten, de eerste tafels.
Spelkant 2 – van 8 jaar en ouder, optellen, aftrekken, vermenigvuldigen, delen, procenten, breuken,
kommagetallen, geld, tijd, meten.
Inhoud:
- spelbord
- 4 pionnen
- 10 rekenfiches
- 100 getallenfiches
- 4 sterren
- 4 geometrische figuren
- 700 vragen
- spelregels
Plaatje bij antwoord
Amadea
13 jaar geleden
Perudo? Als dit het niet is vind je dit vast ook een leuk spel.
Plaatje bij antwoord
13 jaar geleden
Dat kan 'Calculata' zijn.
Het is wel een wat ouder spel. Geen idee of het nog verkocht wordt.