ideetjes voor spel met kinderen en volwassenen tussen 5 en 25 jaar.

Wij gaan alle jaren naar de Ardennen met onze familie en volgend jaar is dat voor de 20ste keer. Nu de volwassenen gaan liever wandelen maar we hebben ook een deel kinderen en jongeren in onze familie. Deze doen liever spelletjes en nu ben ik op zoek naar originele spelletjes voor zowel die kinderen als jongeren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (2)

Combineer de twee voorkeuren (wandelen en spelletjes) en organiseer een vossenjacht! Stippel een mooie wandelroute uit die voor de volwassenen prima is en voor de kinderen prima te doen is en voor de jongsten doe je de opdrachten.

Toegevoegd na 4 minuten:
Kleine toevoeging...je kan de volwassen groep een grote wandeling laten doen en de kinderen (onder begeleiding van een andere volwassene) een kleinere route, maar wel dat ze op hetzelfde punt uit komen. Uiteraard blijven de opdrachtjes voor de kleintjes zeer welkom. En als iedereen weer samen is, kan je met z'n allen genieten van de heerlijkste Belgische patatten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een leuke speurtocht! Je zegt, de volwassenen willen graag wandelen. Dan kunnen de volwassenen fijn wandelen en voor de kinderen is er ook iets leuks. Voor de kinderen kun je vragen maken (afhankelijk van de leeftijd) of doe-opdrachten. Ook kun je de kinderen en jongeren op zoek laten gaan naar iets. Dat kun je weer combineren met iets anders. Als de volwassenen die graag wandelen en ook veel van bloemen en planten houden, kun je bijvoorbeeld de vraag maken: Ga op zoek naar deze bloem, en dan laat je een plaatje zien. Dit kun je ook met dieren doen.

Als de volwassenen hier ook zin in hebben, kun je misschien groepjes maken en samen de speurtocht uitvoeren.