Wat zijn de spelregels van "Paardenrennen"? (bordspel)

Dit spel komt uit een grote 150 spellen doos. Volgens de doos heet het "Pferdenrennen" maar het zou in het Nederlands anders kunnen heten? Geen Nederlands of Engels gebruiksaanwijzing bij. Wij doen bijvoorbeeld op vakje 10 pas verder lopen als je 6 gooit, op vakje 40 op nieuw beginnen bij start. Wat zijn nou de regels bij de andere vakjes? Er zou ook met fishes gespeeld kunnen worden, hoe werkt dat precies?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
15.8K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Leuk, bordspellen!
Amadea
6 jaar geleden
Zo te zien is het een combinatie van Halma en Ganzenbord.

Antwoorden (1)

als je op 10 komt betekend de ruiter vertrouwd zich niet 3 plaatsen terug
als je op 20 komt betekend het paard van de ruiter maakt een super sprong 3 plaatsen vooruit
als je op 30 komt betekend het paard van de ruiter faalt en als troost nog een keer gooien
als je op 40 komt betekend het paard is gevallen maar kan weer verder na een beurt overslaan
als je op 50 komt betekend de ruiter is goed gemotiveerd en mag 5 plaatsen vooruit
als je over de finish gaat mag je teveel hebben gegooid dus je hoeft niet precies op de finish te komen met de worp

Toegevoegd na 1 minuut:
deze spelregels zijn voor het spel zonder fishes