Wat is er mis met "Apenkooien" tijdens de gym op scholen ?

De telegraaf schrijft: "Op scholen is apenkooien inmiddels verboden, maar er is goed nieuws voor iedereen die het vroeger de allerleukste gymles vond. "

Waarom is "Apenkooien" tijdens de gym op scholen verboden ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De hoofdprijs is de Gouden Banaan.
http://www.dichtbij.nl/groot-alkmaar/regionaal-nieuws/artikel/3697325/doe-mee-aan-langedijker-kampioenschap-apenkooi-.aspx

Het beste antwoord

Er gebeurden teveel ongelukken tijdens gymnastieklessen op basisscholen, en dat waren vooral door een val van een hoogte, dus uit de ringen of van een wandrek. En dat is nou juist de essentie van apenkooien. Daarom mag het niet meer, om ongelukken te voorkómen.
Amadea
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Veel scholen doen het niet meer vanwege de risico's.

Daarnaast kun je het "zo maar" neerzetten van allerlei gymspullen en daar de kinderen op "loslaten" moeilijk aanduiden als een gymles. Ook bij gym moet er wat geleerd worden. "Apenkooien" is echter een door de aanwezigheid van een docent gesanctioneerde wanorde, het is alleen maar lol.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ leren met vallen en opstaan
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Maar vliegend tapijt is wel toegestaan en dat is lomper dan apenkooien en veel gevaarlijker!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat is Vliegend Tapijt?