Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het gooien van een dobbelsteen in een dobbelsteen net zo willekeurig (random) als gooien met 2 gewone dobbelstenen?

Het plaatje van die dobbelsteen in een dobbelsteen kan ik niet vinden, maar het is een soort doorschijnende dobbelsteen (normaal formaat) waar een ander klein dobbelsteentje in zit.

Toegevoegd na 4 minuten:
Gevonden!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als dat kleintje vrij kan bewegen in die grote,dan is het idd net zo willekeurig als gooien met 2 stenen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, dat is net zo random als gooien met twee losse dobbelstenen. Evenveel mogelijkheden.

Dat hij in een andere dobbelsteen zit, maakt niets uit, want hij kan nog voldoende 'bewegen'.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit lijkt me meer random omdat je na lang oefenenen het mogelijk is om met de dobbelsteen steed hoog te leren gooien.

Omdat de binnenste dobbelsteen steeds tegen de hoeken komt van de buitenste steen is het veel moeilijker om die steen hoog te kunnen gooien.

Toegevoegd na 51 seconden:
eerste alinea gaat over "normale"dobbelstenen.

Toegevoegd na 3 minuten:
EDIT: voor een leek is het waarschijnlijk even random.

Toegevoegd na 12 minuten:
Uitleg om vals te spelen.
http://www.metacafe.com/watch/463418/learn_how_to_cheat_the_dices/

Dit zie ik niet zo snel gebeuren met die gene waar een dobbelsteen in zit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat begrijp je niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is niet zo makkelijk uitleggen maar gewooneen techniek die je jezelf moet aanleren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze kwamen bij mij niet verder als het plafond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ha! :-)
Bij mij ook niet...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding