balletje-balletje: kan iemand mij enigszins uitleggen waarom je nooit goed raadt (en je altijd je geld kwijt bent)?

Ze hebben we weer te pakken gehad.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.2K
Ivana
8 jaar geleden
In Italië heeft mijn man ooit 100 euro bemachtigd bij balletje-balletje. Ik heb nog nooit een bedrieger zo kwaad gezien!
Ivana
8 jaar geleden
Bij ons lag er echt geld onder.
Cryofiel
8 jaar geleden
Da's vaak de truc: ze laten je eerst winnen. Dat kost hen een klein bedrag. Zij zien dat als investering. Als jij wint, stijgt je zelfvertrouwen met sprongen. Je argwaan tegen de balletje-balletje-speler is verdwenen, want die heeft laten zien dat hij je niet bedriegt - althans, dat denk jij. Daarna speel je dus nogmaals, nu met een hogere inzet. Nu zul je verliezen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
https://www.youtube.com/watch?v=FFq-fn-nSZI
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
https://www.youtube.com/watch?v=Hgm4wZCACYg
Ivana
8 jaar geleden
@Cryofiel. Wij zijn dus na de winst direct weggegaan. Wij wisten ook wel dat dat niet de bedoeling was. Hihi
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je moet het gewoon omdraaien, in plaats van het bekertje aan te wijzen til je er twee op, hier ligt natuurlijk niets onder waarmee je bevestigt dat het balletje onder het overgebleven bekertje moet zitten...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Weer?

Het beste antwoord

Omdat het geen gokspel is, maar een behendigheidsspel. Je bent je geld aan het inzetten tegen wat je moet zien als een goochelaar. De eerste keer zonder geld, is het een kwestie van eerlijk spel. De tweede keer wisselt de goochelaar het balletje in een "sleigh of hand" truc.

Het balletje zit in de hand van de goochelaar (bijvoorbeeld). Gooi maar eens alle cups om.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kan vrij goed zien hier dat de scammer het balletje in zijn handen heeft. Als mensen wijzen.

Deze gast is echt slecht. Dat mensen het niet zien is echt bijzonder.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je kan vrij goed zien hier dat de scammer het balletje in zijn handen heeft. Als mensen wijzen.

Deze gast is echt slecht. Dat mensen het niet zien is echt bijzonder.

Toegevoegd na 6 minuten:
Als iemand wint, is dat vaak een vriendje van de artiest. Soms laten ze ook weleens iemand echt winnen, om zo de aandacht van andere spelers te trekken. Als je 100den euro's op een dag verdient kan je ook wel eens keer 50 verliezen als een soort investering.

Toegevoegd na 14 minuten:
Niet dat je er iets mee wint als je er een ontmaskert, dan komen ze vrienden opeens met veel bombarie aan, dat je op moet rotten uit "hun" straat.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Heel simpel het is oplichting, je bent per definitie het haasje.

Toegevoegd na 2 minuten:
Op het moment dat je kiest is er geen balletje, het balletje wordt door een goocheltruc geplaats als het bekertje wordt opgetild.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Omdat ze vingervlug zijn, Het balletje ligt nergens onder, alleen in het begin, je wordt gewoon belazerd waar je bij staat
en het kopje dat ze optillen nadat je fout hebt gewezen
daar leggen ze het balletje neer zonder dat je het ziet
gewoon een goochelaar trucje.