Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan een Pokémon ''cut'' gebruiken?

Mijn zusje heeft pas geleden Pokémon Pearl gekregen. Nu is ze bij een Gym met bomen ervoor. Ze weet dat ze daarvoor ''cut'' moet gebruiken, dus heeft ze dit op een Monferno gezet. Nu wil ze dit gebruiken om de boom om te hakken, maar dan zegt het spel dat ze eerst nog een badge moet halen. Maar daarvoor heeft ze dus ''Cut'' nodig. Wat moet ze doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Precies wat het spel zegt ; je kunt CUT pas buiten de battle gebruiken nadat je de eerste of tweede (is effe geledendat ik het heb gespeeld) hebt gehaald.
Overigens geldt dat voor ALLE HM-moves. (fly, surf., waterfall, flash etc. Je kunt ze wel eerder krijgen, maar pas buiten het gevecht gebruiken na het halen van een bepaalde gymbadge. Zo kom je niet te vroeg op plaatsen waar je nog niet mag komen.

Oh, en die badges krijg je natuurlijk door derespectieve gymleaders te verslaan. Als je met ze praat, vertellen ze je dat trouwens ook.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh, en als je deze gym nog niet in kan, heb je vermoedelijk eerst ee badge van en andere gym nodig. Dat is niet altijd noodzakelijkerwijze de eerstvolgende op de kaart !
Althans, niet in blue, red, yellow, gold, silver, sapphire and ruby, dus voor de latere versies (die ik nog even heb overgeslagen) zal dat zeker ook gelden. Gewoon stug volhouden dus ! Ergens is wel iemand die je een clue kan geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Misschien wordt er de badge van een andere Gym bedoeld. Anders moet je misschien door een achter- of zij ingang naar binnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de link staat de "Cut" move uitgelegd.

Ook staat er een lijst met de Pokemon die deze move kunnen leren.

Succes en veel speelplezier!

Gotta Catch'em all!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mijn zoon (echt een pokémon expert!) moet ze eerst bij een andere Gym de badge halen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding