Kan je een prijs winnen als je met opzet een verkeerd telefoonnummer opgeeft?

Dit verkeerde nummer geef ik met opzet op omdat ik niet wil worden gebeld door het desbetreffende bedrijf. Maar maak ik hierdoor nog wel kans op de te winnen prijs? Of is dit tegen de wet.

Er staat bijvoorbeeld in de regels dat de deelnemer verantwoordelijk is voor de juiste gegevens, maar geldt dit ook hiervoor.

Ik heb me overigens al wel aangemeld bij het Bel-Me-Net-register, maar dit geldt niet als je een bedrijf zelf benaderd, dan mogen ze wel nog bellen voor aanbiedingen.

Toegevoegd na 15 uur:
Het bedrijf van de prijsvraag heeft echter wel mijn adresgegevens en e-mailadres, dus eigenlijk hebben ze het telefoonnummer niet echt nodig.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit is niet tegen de wed, maar als ze de prijs uitreiken aan de persoon met het telefoonnummer en ze zoeken daar de gegevens bij OF ze bellen die persoon op voor de gegevens, zul je dus er nooit achter kunnen komen of je gewonnen hebt.