Waarom vinden veel mensen petanque een spel en geen sport?

Terwijl hier vele wedstrijden en competities in clubverband in gespeeld worden?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat heeft te maken met je persoonlijke beleving en inschatting van de sport/het spel.
Veel mensen zie bijvoorbeeld darten niet als een sport, terwijl bij voorbeeld Phil Taylor veel uren per dag traint.
Iedere vorm van beweging (lees sport/spel) waarbij grote concentratie en/of conditie nodig is valt wat mij betreft onder sport.
Maar zoals reeds geschreven: dat is mijn persoonlijke mening.
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Sommige mensen verstaan onder sport iets waarbij je inspanning moet leveren, zoals hardlopen of voetbal dus. Bij schaken en petanque span je je niet echt in en dit wordt dus minder als een echte sport gezien.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat het beelden oproept van de zonnige provence met oudere mannen en er meer gepraat wordt dan gespeeld.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik ken deze sport niet