Waarom is Zelda, Twilight Princess zoveel geld waard?

Ik had vannacht een Gamecube met spellen op marktplaats gezet. Hierbij zat ook het spel Legend of Zelda, Twilight Princess.
Ik kreeg wat biedingen, maar vandaag ook binnen een uur 4 mails of het spel ook apart te koop is.

Ik ben daarom rond gaan kijken en zie dat dit spel zo tussen de 30 en 50 euro waard is!

Ik heb hem dus gauw uit het pakket gehaald en apart aangeboden op marktplaats ;-)

Waar ik nu alleen niet achter kan komen, is waarom dit spel in vergelijking met andere Gamecube-spellen zoveel meer geld waard is. Kan iemand mij dit vertellen? Ik ben er erg nieuwsgierig naar...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Retro-gaming is in. Dus 'oudere' spelletjes spelen op 'oudere' machines.

Nu wordt wel beweerd dat 'Zelda, Ocarina of Time' voor de N-64 'het beste spel ooit gemaakt' is, en het er op geïnspireerde Zelda, Twilight Princess voor de game-cube net zo goed.

Nou, stel je voor: Je hebt een gamecube (van marktplaats, kost bijna niets) maar niet Zelda, Twilight Princess. Er zijn meer gamecubes in omloop van kopieën van Twilight Princess. En het spel is niet meer nieuw te krijgen van de leverancier....

Ik heb zelf meer als een tientje betaald voor 'Links awakening' betaald, alleen de cartridge, terwijl een gameboy spel normaal nog niet de helft doet. Geen spijt van overigens.