Aziatisch spel waarbij het doel is stenen van de tegenstander van het bord af te schuiven/schieten. Welk bordspel bedoel ik?

In de internationale trein in Duitsland keken twee Aziatisch ogende jongens op hun laptop naar een video van een wedstrijd van dit spel, vrij veel actie met publiek en commentaar er bij. De uitstraling van stenen en bord had wat weg van het Japanse Go. Ik was benieuwd hoe het spel heette, iemand een idee?

Toegevoegd na 23 minuten:
Het was echt de bedoeling de stenen er af te knallen, soms meer dan 1 tegelijk. Dan kon op de "knikkermanier" maar ook door hem met de vinger achter de duim weg te schieten, het er af schieten/schuiven van de tegenstanders stenen is echt het doel. Het komt dus niet in de buurt van backgammon/mah jong. Hopelijk maakt dit meer duidelijk.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Mijn eerste ingeving was dat je Mah Jong bedoelt. Maar dat lijkt niet op Go. Dan zal het eerder Backgammon zijn, oftewel Trictrac.

Toegevoegd na 1 uur:
Oh ja, met je toevoeging weet ik ineens welk spel je bedoelt. Dat zag ik in Sri Lanka ook gespeeld worden. Maar hoe heet dat?

Carrom.
Een soort combinatie van sjoelen en biljarten, maar dan in het klein en met de vingers geschoten.
Amadea